בת אלה וגיא מינטוס עם סימפונט רעננה

מופע רב תרבותי במוזיאון תל אביב

בת אלה חוברת שוב לסימפונט רעננה והפעם מצרפת את הפסנתרן והמלחין הישראלי המצליח –  גיא מינטוס, למופע שכולו פנטזיה תזמורתית רב-תרבותית. מפגש בין הרפרטואר העשיר של בת אלה של שירי השראה ותפילה מהמקורות היהודיים ומהשירה העברית החדשה עם עולם הדימיון והפסנתר של גיא, כשהם עטופים בצליל המיוחד של סימפונט רעננה בניצוחו של מתן יונה, בעיבודים תזמורתיים שנכתבו במיוחד למופע זה.

בת אלה – זמרת נשמה ישראלית, בוגרת להקת פיקוד דרום, גדלה והתחנכה בדימונה להורים ירושלמיים עם שורשים מחאלב (סוריה) ופרס. בת אלה חרטה על דגלה את ערך “קירוב הלבבות” אותו היא מביאה בייחודיות רבה בהופעותיה. קירוב בין יהודים לערבים, בין חילוניים לדתיים ובזכות הופעותיה הרבות בקהילות היהודיות ברחבי ארה”ב, גם בין יהדות התפוצות לישראל. בארץ הופיעה על הבמות החשובות מזאפה ועד קיסריה בניהולם המוסיקלי של עמוס בן-דוד ואריאל קשת.

שיריה של בת אלה הם בלחנים ועיבודים המבטאים את המרקם המוסיקלי העשיר של קיבוץ הגלויות הארצישראלי. הטקסטים העוצמתיים של השירים, המנגינות הקליטות, העיבודים העשירים והביצוע הרגיש והנוגע של בת אלה, יוצרים מופע שכולו מוסיקת נשמה ישראלית – חוויה מוסיקלית מרוממת רוח, שמחה ומקרבת לבבות.

בת אלה הוציאה שלושה אלבומים: ״תפילתי” ו״לכי לך” בעיבודו וניהולו המוסיקלי של עמוס בן דוד ו“רגעים” בעיבודו וניהולו של אריאל קשת. בימים אלה עובדת על אלבומה הרביעי עם עמוס בן- דוד.

גיא מינטוס – פסנתרן ומלחין בינלאומי ורב תרבותי החי על התפר שבין ישראל לניו יורק. גיא מרגיש בבית בין אם הוא מופיע בפסטיבלי ג׳אז ברחבי העולם, כסולן עם תזמורות קלאסיות או בשיתופי פעולה עם מאסטרים של מוסיקה מסורתית טורקית, מרוקאית, הודית, יוונית, פרסית ועוד. גיא הינו זוכה פרס ׳לאונרד ברנשטיין׳, אלבום השלישייה האחרון שלו הומלץ ע׳׳י הניו יורק טיימס ומגזין DownBeat היוקרתי. לאחרונה יצא לאקרנים סרט דוקומנטרי חדש על המחזמר “כנר על הגג” אשר גיא הלחין והקליט עבורו מוסיקה מקורית.

מנצח: מתן יונה

ניהול מוסיקלי: גיא מינטוס

ניצן בירנבאום – תופים

עומרי הדני – בס

יום ה’, 7.11.19 בשעה 20:30

מוזיאון תל-אביב, אולם אסיא

נשמח אם תשתפו